AMACIMIZ
Öğrenci yaşamında bilgi ve başarının yanı sıra düşünce ve davranış hazırlığının da önemli bir etken olduğundan hareketle yola çıkan Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisimiz, öğrencilerimizin gelişim süreci içinde karşılaştıkları güçlükleri problem haline dönüşmeden çözmelerine yardımcı olmak, kendini tanıyan, uyum ve iletişim becerisine sahip, çevresine duyarlı, mutlu, sağlıklı, yaratıcı bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmak temel amacını gütmektedir.
Okulumuz Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleriyle;
· Öğrencinin problem çözme, karar verme ve uyum sağlaması için gerekli olan bilgi ve becerileri kazanmasını,
· Öğrencinin özelliklerini (ilgi, yetenek, istek, kişisel özellikleri gibi) ve gizil güçlerini tanıması, farkında olması ve en üst düzeyde geliştirmesini,
· Öğrencinin bireysel özellik ve gizil güçlerini toplumsal platformda değerlendirebilmesini, yaşamını, geleceğini planlamasını, kararlarının sorumluluğunu alabilmesini, sağlamaya yönelik uygulamalar yapılmaktadır.
İLKELERİMİZ
· Gizlilik
· Gönüllülük
· Süreklilik
· Kişi haklarına saygı
· Güven
· Bireyin değerliliği
· Bireyin Özerkliği
· İşbirliği
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ NE DEĞİLDİR?
· Bireyin yapamadıklarının onun adına yapmak değildir.
· Disiplin, yargılama, ceza verme merkezi değildir.
· Rehberlik servisi hastane, psikolojik danışman ise doktor değildir.
· Problemi ortadan kaldırmaz problemin çözülmesine yardımcı olur.
ÇALIŞMA ALANLARIMIZ
EĞİTSEL REHBERLİK ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR
· Okul fiziki ortamının, psikolojik danışma ve rehberlik servisinin, yöneticilerin, öğretmenlerin, okul çalışanlarının, okula özgü kuralların vb. ek eğitim programlarının öğrencilere tanıtılması.
· Velileri; öğrencilerin yaş özellikleri, çocuk eğitimi, davranış bozuklukları, öğrenme güçlükleri ve nedenleri konularında bilgilendirmek. Çocuğun okul başarısının öğrencilerin sınıf içindeki tutum ve davranışları ile gözlemlenerek tanınması, ergenlik vb. konularda aydınlatan çalışmalar yapılması.
· Her sınıf düzeyinde öğrenci davranışlarını geliştirme amaçlı sınıf içi rehberlik etkinliklerinin planlanması, uygulanması.
· Öğrencilerin hastalıklardan korunma, dengeli beslenme, boş zamanlarını verimli değerlendirme, spor yapmayı alışkanlık edinme, zararlı alışkanlıklardan uzak durma vb. konularda bilinçlenmesini sağlayacak tüm faaliyetlerde öğretmenlerle işbirliği yapmak.
· Öğrencinin ilgi, yetenek ve özelliklerini tanımak, eğitsel ihtiyaçlarını saptamak, bireysel farklılıklarını değerlendirerek uygun eğitsel ortam yaratmak.
KİŞİSEL REHBERLİK HİZMETLERİ ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR
· Öğrenciyi tanımak ve kendini gerçekçi bir biçimde tanımasını sağlamak, kendini ve başkalarını anlama ve değerlendirme becerisini geliştirmek.
· Ailedeki ve okuldaki rolleri, sorumlulukları, görevleri ve kuralları anlamak.
· Gerçekçi karar vermek, plan yapmak ve gerçekleştirmek, sonuçlarını değerlendirmek.
· İhtiyaç duyan tüm öğrencilere bireysel veya grupla danışmanlık yapılması.
· İhtiyaç duyan tüm velilere danışmanlık yapılması.
· Öğrenci sorunlarının oluşmasını engellemeyi amaçlayan "önleyici" tedbirler sunmak, bilgilendirici ve farkındalık kazandırıcı programları yürütmek.
MESLEKİ REHBERLİK ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR
· Öğrencimizin kendini tanıması, yetenekleri, ilgileri, tutum, değer ve beklentileri gibi özellikleri hakkında bilgi sahibi olmasına destek olmak.
· Çevresindeki eğitim ve meslek olanakları hakkında bilgilere sahip olmak.
· Meslekleri tanıtıp her mesleğin gerektirdiği yetenekler, geleceği, çalışma koşulları, gelir durumu, iş bulma imkânları gibi konularda öğrencileri bilgilendirerek çeşitli meslek sahiplerini okula davet ederek, son sınıflarımızda uygulanan mesleki gölge programıyla kendisine uygun mesleği seçmesinde yardımcı olmak.
· Üst öğretim kurumları hakkında öğrencilere bilgi vermek.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİNE BAŞVURU
Rehberlik Servisi, eğitim yılı boyunca öğrenciler, veliler ve öğretmenlerin serbestçe başvurabileceği bir birimdir. Servisten yararlanmanın herhangi bir prosedürü yoktur. Servisten randevu almak hizmetin daha etkin ve planlı yapılmasını sağlamak içindir.